loading...
دنیای شبکه
مهشید افخمی بازدید : 7 سه شنبه 28 فروردین 1403 نظرات (0)

اطلاعات و مشخصات رم سرور اچ پی 32GB-PC4-3200AA-R:

رم سرور اچ پی 32GB-PC4-3200AA-R دارای کارایی بالا همراه با پتانسیل افزایش محاسباتی است. این رم سرور دارای حافظه ذخیره سازی 32 گیگابایت بوده و به سیستم شما این امکان را می دهد تا بتوانید به صورت فشرده برنامه های کاربردی که نیاز به حافظه زیادی دارند را انجام دهید و در نتیجه موجب انجام همزمان چند وظیفه شده و کارایی را بهبود می بخشد. این رم سرور اچ پی 32GB-PC4-3200AA-R در فرکانس بالای 3200 مگاهرتز کار می کند و داده ها را بسیار سریع پردازش می کند.

مهم ترین نکته ای که در هنگام خرید رم سرور باید به آن توجه داشته باشید, نوع بافر و رنکینگ است که در ادامه ویژگی ها و مشخصات این رم سرور اچ پی را بررسی و توضیح داده ایم. رم سرور اچ پی 32GB-PC4-3200AA-R یکی از به روز ترین رم سرورهای در حال حاضر است البته کمپانی اچ پی به تازگی سرور G11 را در بازار تجهیزات شبکه تولید کرده است که از رم های DDR5 پشتیبانی می کند و از پر سرعت ترین رم های خانواده DDR4 محسوب می شود.

منبع : خرید رم سرور اچ پی 32GB-PC4-3200AA-R

مهشید افخمی بازدید : 10 سه شنبه 28 فروردین 1403 نظرات (0)

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که قصد داشته باشید یک ارتباط قوی بین دو شبکه ای که در مناطق گوناگون یک شهر و یا در مکان های مختلفی قرار دارد برقرار کنید و امکان این کار را نداشته باشید که بین این دو شبکه مختلف که در یک شهر قرار دارد از ارتباطات وایرلسی استفاده کنید.

بهتر است بدانید ارتباط برقرار کردن بین دو شبکه که در مکان های مختلف قرار دارند امکان پذیر است. یکی از این راه ها استفاده از سرویس های مخابراتی (MPLS ،PPtP و …) و یک راه دیگر استفاده از تانل (Tunnel) بین دو شبکه که انگار یه کابل بین دو شبکه کشیده باشید که در مقاله نحوه راه اندازی تانل IPIP در میکروتیک به شما آموزش خواهیم داد، که چگونه یک تانل IPIP را راه اندازی کنید. برای انجام دادن این کار احتیاج به یک IP Public در هر شبکه است، در نتیجه با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

منبع: نحوه راه اندازی تانل IPIP در میکروتیک

مهشید افخمی بازدید : 8 سه شنبه 28 فروردین 1403 نظرات (0)

روترهای میکروتیک به طور کلی در دو مدل کابلی و روتر های وایرلسی تولید شده اند و امروزه در سری های جدید روتر میکروتیک دو تکنولوژ وایرلس و اتصالات اترنت به صورت همزمان استفاده میشود. همچنین بهتر است بدانید این سری از روتر ها از CPU های قدرتمندی برخوردار هستند که سبب پردازش سریع اطلاعات شده و از سرعت انتقال دیتا بهره میبرند.

مدل های دیگری نیز وجود دارد که علاوه بر تکنولوژی وایرلس از قابلیت اتصالات اترنت نیز برخوردار است که در ساختار آن ها ، پورت های USB قرار دارد که به وسیله آن ها میتوان تجهیزات گوناگونی را به شبکه ای پر سرعت وصل کرد. برخی از مدل ها دارای چندین کانکتور ذخیره سازی با سرعت بالا برای استفاده از پایگاه داده Dude، کش proxy یا هر ویژگی ذخیره سازی پر قدرت ارائه شده است.

روترهای میکروتیک کار اکانتینگ هم انجام می دهند. این روتر ها دارای مقاومت بالایی هستند که برای مثال به طوری که بعضی از این روتر ها توانایی کار در دمای 20- تا 60 درجه سانتی گراد را دارد. برای اطمینان حاصل پیدا کردن از عملکرد روتر ها LED هایی بر روی آن تعبیه شده است که سبب میشود کاربران بتوانند به راحتی تغییرات احتمالی دما را مشاهده کنند.طراحی برخی از روترها برای قرارگیری در داخل رک می باشند. برخی از روترهای میکروتیک دارای پورت اترنت Gigabit است.

مزایا و کاربرد روتر میکروتیک:

در واقع این دستگاه ها می توانند تعداد شبکه های زیادی را به یکدیگر متصل نمایند. روترهای میکروتیک دارای پردازنده های 2 هسته و 4 هسته ای هستند. برخی از روترها از دو منبع ذخیره برای ورودی برق استفاده می‌کند.

این مزیت‌ منجر به جلوگیری از قطع شدن برق دستگاه در زمان خرابی یکی از منبع های تغذیه میشود و به کمک همین ویژگی دستگاه به راحتی به کار خود ادامه می دهد. این دستگاه ها امکان بهره‌مندی از Router OS را در سطوح مختلف دارند. اگر بدنبال روتری کم هزینه و مقرون به صرفه هستید می توانید برخی از مدل های روتر میکروتیک را انتخاب کنید که دارای قابلیت های قابل قبولی نیز هستند.

منبع : انواع روتر میکروتیک

مهشید افخمی بازدید : 5 سه شنبه 28 فروردین 1403 نظرات (0)

سوئیچ سیسکو سری C9300 طراحی و تولید شده توسط شرکت سیسکو می‌باشد که مناسب برای سیستم های امنیتی، IoT، Mobility و Cloud است. این سوئیچ نسل جدید پلت فرم سوئیچینگ نصب گسترده در صنعت هستند. سوئیچ سیسکو سری C9300 دارای مجموعه‌ امکانات اولیه برای Access Defined Software) SD-Access) است که جزئی از معماری شرکت سیسکو می‌باشد.

این مدل دارای پهنای باند 480 گیگابیت بر ثانیه می‌باشد که جزء انعطاف پذیرترین معماری Uplinkها هستند و در بازار تجهیرات شبکه به فروش می رسند.

سوئیچ سری C9300 دارای اولین پلت فرم بهینه سازی برای تراکم بالا با استاندارد 802.11ac Wave2 می باشد. که حداکثر مقیاس را برای شبکه تنظیم می‌کنند. این سوئیچ با معماری پردازنده x86 و حافظه بیشتر نسبت به سوئیچ‌های قبلی، قادر به میزبانی و اجرای برنامه‌های شرکت‌های دیگر و اسکریپت‌های Native در داخل سوئیچ می‌باشد.

منبع: خرید سوئیچ سیسکو سری C9300

مهشید افخمی بازدید : 8 دوشنبه 27 فروردین 1403 نظرات (0)

SSL چیست و چه کاربردی دارد:

قبل از هر چیز می خواهیم ریشه واژه SSL را تفکیک کنیم که مخفف چه عبارتی است؛ Secure Socket Layer مخفف کلمه SSL است که مفهوم آن لایه اتصال امن می باشد. از SSL برای حفظ امنیت اتصالات اینترنتی استفاده می شود و داده هایی که در میان دو سیستم رد و بدل می شود را محافظت می کند و در نتیجه از خوانده شدن اطلاعات و یا تغییر آن ها توسط مهاجمان و هکرها جلوگیری می کند.

در بالا گفته شد اطلاعاتی که بین دو سیستم رد و بدل می شوند، می توانند به صورت یک سرور با یک سرویس گیرنده و یا یک سرور با سرور دیگری باشد. مثلا در نوع اول یک سرور به یک وب سایت همچون سایت خرید مانند: مستر شبکه متصل می شود و در نوع دوم یک برنامه که دارای اطلاعات حقوقی و اطلاعات شناسایی شخصی است وصل می گردد.

اگر وب سایتی که به آن متصل می شود دارای گواهی SSL و به وسیله آن محافظت شده باشد با پیشوند HTTPS که مخفف Hyper Text Transfer Protocol Secure است، در URL نمایش داده می شود. فناوری SSL به شما این آگاهی را می دهد که داده هایی که بین سیستم ها انتقال داده شده است کاملا ایمنی هستند و کسی نمی تواند آنها را بخواند

منبع : SSL چیست و چه کاربردی دارد

مهشید افخمی بازدید : 7 دوشنبه 27 فروردین 1403 نظرات (0)

مشخصات و اطلاعات فایروال سیسکو FPR2130-NGFW-K9:

فایروال سیسکو FPR2130-NGFW-K9 از فایروال های نسل جدید یا NGFW می باشد که دارای معماری CPU چند هسته ای بوده و می تواند عملیاتی از قبیل رمزگذاری و تهدید را به صورت همزمان توسعه دهد. این محصولِ فایروال سیسکو دارای 12 پورت شبکه است که اطلاعات را با سرعت 10/100 مگابیت بر ثانیه انتقال می دهد. فایروال سیسکو که امروزه از بهترین دستگاه های امنیتی به شمار می رود توسط کمپانی سیسکو تولید و عرضه گردیده و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسند.

فایروال سیسکو FPR2130-NGFW-K9 از سری خانواده فایروال 2100 محسوب می شود و انعطاف پذیری بالایی در کسب وکار دارد و یکی از دیوایس های مهم در عملیات شبکه است، زیرا انعطاف پذیری در کسب و کار نیازمند امنیت بالا در شبکه می باشد. زمانی پای فایروال های نسل بعدی یا NGFW به وسط می آید که شما در حال بررسی یک مشکل در شبکه خود بوده و به همین جهت قادر به ارائه خدمات به مشتری خود نیستید.

در این زمان است که فایروال سیسکو FPR2130-NGFW-K9 که از فایروال های نسل جدید است به صورت کاملا یکپارچه و متمرکز تهدیدات را مدیریت و از شبکه شما در برابر تهدیدات پیشرفته محافظت می کند و همچنین موجب بهبود کارایی مدیریت فناوری اطلاعات و کاهش هزینه کل می گردد.

منبع : خرید فایروال فایرپاور سیسکو FPR2130-NGFW-K9

مهشید افخمی بازدید : 8 دوشنبه 27 فروردین 1403 نظرات (0)

لیست های کنترل دسترسی چیست؟

ACL ها یک فیلتر شبکه ای هستند که توسط روترها و برخی سوئیچ ها برای ورود مجاز یا محدود کردن جریان داده ها به رابط های شبکه استفاده می شوند. هنگامی که ACL در یک رابط پیکربندی شده است، دستگاه، شبکه داده های عبوری از رابط را تجزیه و تحلیل می کند، آن ها را با معیارهای توصیف شده در ACL مقایسه می کند، جریان داده ها را مجاز کرده و یا از ورود آن ها جلوگیری می کند.

در ابتدا، ACL ها تنها راهی برای دستیابی به محافظت از فایروال بودند.امروزه انواع مختلفی از فایروال ها و گزینه های جایگزین برای ACL وجود دارد. با این حال، سازمان ها همچنان در استفاده از فناوری هایی مانند شبکه های خصوصی مجازی (VPN) از ACL ها استفاده می کنند که مشخص می کنند کدام ترافیک باید از طریق یک تونل VPN رمزگذاری و انتقال یابد. دو نوع ACL وجود دارد:

 Filesystem ACLها:

با استفاده از آن دسترسی به فایلها و / یا فهرستها را فیلتر کنید. ACL های Filesystem به سیستم عامل هایی می گویند که کاربران می توانند با استفاده از آن به سیستم دسترسی پیدا کنند و همچنین میزان دسترسی را نیز محدود می کند.

 Networking ACLها:

شبکه ACL ها به روترها و سوئیچ ها می گویند که کدام نوع ترافیک می تواند به شبکه دسترسی داشته باشد و کدام فعالیت مجاز است.

منبع : لیست کنترل دسترسی یا ACL چیست؟

مهشید افخمی بازدید : 6 دوشنبه 27 فروردین 1403 نظرات (0)

روتر سیسکو 2811 از خانواده روترهای سری 2800 سیسکو می‌باشد، که در مقایسه با نسل‌های گذشته از نظر کارایی بهبود یافته و همچنین با افزایش ده برابری عملکرد امنیتی، صدا و تراکم حافظه، در عین پشتیبانی از بیش از 90 ماژول موجود که در روترهای سری 1700، 2600 و 3700 سیسکو مورد استفاده قرار می گیرد، در بازار تجهیرات شبکه عرضه شده است.

روترهای سری 2800 سیسکو مانند روتر سیسکو 2811 دارای امکاناتی نظیر ارائه اتصال گوناگون از طریق بسترهای E1/T1/xDSL، رمزنگاری به صورت On-Board، اسلات (DSP (Digital-Signal-Processor سیستم پیشگیری از نفوذ (IPS) و عملکرد Firewall، پردازش تلفنی یکپارچه به صورت اختیاری و پشتیبانی از پست صوتی، پشتیبانی از Interface برای طیف وسیعی از اتصالات سیمی و بی سیم، عملکرد کافی حافظه برای گسترش شبکه و برنامه های کاربردی پیشرفته می باشد.

PVDM هایی که به صورت اختیاری قابل نصب بر روی روتر سیسکو سری 2800 است عبارتند از :

  • PVDM2-8 8-Channel Packet Voice/Fax DSP Module
  • PVDM2-16 16-Channel Packet Voice/Fax DSP Module
  • PVDM2-32 32-Channel Packet Voice/Fax DSP Module
  • PVDM2-48 48-Channel Packet Voice/Fax DSP Module
  • PVDM2-64 64-Channel Packet Voice/Fax DSP Module
  • PVDM2-12DM 12 Port Digital Modem Module
  • PVDM2-24DM 24 Port Digital Modem Module
  • PVDM2-36DM 36 Port Digital Modem Module

منبع : خرید روتر سیسکو 2811

مهشید افخمی بازدید : 8 شنبه 25 فروردین 1403 نظرات (0)

سوئیچ شبکه چیست؟

سوئیچ شبکه یک دستگاه شبکه است که برای اتصال و مدیریت ترافیک شبکه استفاده می‌شود. سوئیچ‌های سیسکو از تکنولوژی سوئیچینگ برای ایجاد ارتباط بین دستگاه‌های شبکه و انتقال پکت‌های داده استفاده می‌کنند. سوئیچ شبکه، سخت افزاری بسیار کوچک است که قادر به متمرکز سازی ارتباطات صورت گرفته مابین چندین دستگاه و وسیله ­ی ارتباطی در یک شبکه­ ی LAN می باشد. این دستگاه سخت افزاری است که سایر تجهیزات شبکه مانند سرور، دوربین های مداربسته، کامپیوترها و … را برای دریافت و ارسال داده، به شبکه متصل می کند.

سوئیچ شبکه، بسته ها را از یک مبدأ گرفته و آن ها را به مقصد مورد نظر می رساند. این دستگاه ها بر روی لایه ی 2 یا لایه ی 3 در مدل OSI کار می کنند. در حقیقت، سوئیچ‌های شبکه به عنوان پل بین دستگاه‌های شبکه عمل می‌کنند تا امکان ارتباط بین آن‌ها را فراهم کنند. سوئیچ‌های شبکه از تکنولوژی سوئیچینگ برای ایجاد ارتباط بین دستگاه‌های شبکه و انتقال پکت‌های داده استفاده می‌کنند. سوئیچ‌ شبکه ، به عنوان یکی از اجزای اصلی زیرساخت شبکه، در شرکت‌ها، مراکز داده، محیط‌های آموزشی و خانه‌ها استفاده می‌شوند تا شبکه‌ها را مدیریت و کنترل کنند.

منبع : خرید سوئیچ شبکه 

مهشید افخمی بازدید : 8 شنبه 25 فروردین 1403 نظرات (0)

سرورهای شبکه، دستگاه های ارایه دهنده خدمات به کلاینت ها یا همان کاربران شبکه هستند که یکی از مهمترین وظایف شبکه را بر عهده دارند چرا که اگر این دستگاه به مشکل برخورد کند و از ارایه سرویس خارج شود در این صورت کاربران شبکه با مشکل جدی رو به رو خواهند شد پس یکی از عناصر مهم در یک شبکه سرور ها هستند. این دستگاه ها توسط برندهای مختلف و در مدل های مختلفی به بازار تجهیزات شبکه عرضه می شوند. در این میان سرورهای HP در دنیا بسیار پر طرفدار می باشند. همانطور که گفته شد سرور شبکه یک دستگاه ضروری جهت ذخیره فایل ها، اجرای برنامه ها، بهبود کارایی یا افزایش قابلیت اطمینان در اشتراک گذاری منابع مورد نیاز یک شبکه است. با توجه به عملکردها و ویژگی های مختلف، انتخاب سرور مناسب ممکن است کار سختی به نظر بیاید، اما ما سعی داریم با درکی از دانش ابتدایی از سرورهای شبکه، آن را ساده تر کنیم.

سرور شبکه چیست:

سرور شبکه، یک دستگاه قدرتمندی است که به عنوان یک مخزن مرکزی در محیط شبکه عمل کرده و به اشتراک منابع متنوع مانند سخت افزارها، فضای دیسک، دسترسی به سخت افزارها، استفاده از چاپگر و دسترسی پرینتر به دیگر کامپیوترهای شبکه کمک می کند. ممکن است از لحاظ سخت افزاری سرورهای شبکه با workstation ها تفاوت زیادی نداشته باشند، اما عملکرد آنها به وضوح با workstation ها متفاوت است. از دیگر کاربردهای سرورهای شبکه به ساده کردن وظایف مختلف مدیران سیستم و کارهایی که در زمینه مدیریت هستند بسیار کمک می کند. سرورهای شبکه برای تضمین ثبات، امنیت و عملکرد بالاتر در مقایسه با workstation، طراحی شده اند.

 

منبع : خرید سرور

تعداد صفحات : 118

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1178
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 75
  • باردید دیروز : 41
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,086
  • بازدید ماه : 1,895
  • بازدید سال : 17,928
  • بازدید کلی : 44,923